Yes – vi är i mål! Sex veckor efter magrute-kuren började är vi både smalare, starkare – och 43,6 kg lättare totalt. Fantastiskt!Se våra "före- och efter"-bilder här

Vecka 6: Vi är i mål!

Så där ja! Jag lyckades gå ned hela 9,7 kg totalt på bara sex veckor och magen ser plattare och snyggare ut än någonsin förut. Samtliga deltagare i magrute-kuren uppnådde toppenresultat. 43,6 kg gick vi ned i vikt totalt – eller i snitt 8,7 kg per person.

30 april 2014 av Jannik Petersen

Målet är nått. Efter sex veckors målmedveten insats var det dags för deltagarna i magrute-kuren att kontrollväga sig hos bantningsexperten Martin Kreutzer.

Hans måttband avslöjade att jag har blivit 12 cm smalare runt midjan – en imponerande hög siffra och en förklaring till varför mina byxor plötsligt är alldeles för stora.

Min fettprocent gick ned från 16,5 till 8,5 – och jag ligger därmed under de 9–10 procent som oftast krävs för att magmusklerna ska framträda så mycket att man kan kalla dem för magrutor.

Alla deltagarna i magrute-kuren fick imponerande resultat. Vi lyckades gå ned hela 43,6 kg i vikt totalt. Det är helt enkelt otroligt vad man kan uträtta på bara en och en halv månad om man kombinerar nyttig och kalorisnål kost med smart träning.

Se våra "före och efter"-bilder här

### VECKANS MAGRUTE-TIPS Byt ut några av de regler som ingick under magrute-kuren och som ledde till ett så stort kaloriunderskott att du gick ned i vikt. Nu kan du unna dig lite mer av livets goda – och belöna dig själv med något av det du har saknat under kuren – utan att du går upp i vikt igen. Har du saknat müsli till frukost? Då kan du unna dig det igen på frukostmenyn. Har du saknat pommes frites, så kan du unna dig det till middag en eller ett par gånger i veckan. Men överdriv inte. Om du går tillbaka till dina gamla matvanor igen så kommer din gamla kropp också tillbaka. **Tre bra regler:** **1\.** Jag tänker inte äta mer till frukost, lunch och middag än vad jag har vant mig vid under magrute-kuren. Men jag tänker unna mig lite större mellanmål när magen kurrar. **2.** Jag kommer att fortsätta säga nej till öl och vin under vardagarna. **3.** Kakor och godis tänker jag bara unna mig på helgerna.
Så gick det för oss – vecka för vecka
Vårt utgångsläge Vecka 1 V. 2 V. 3 V. 4 V. 5 Vecka 6
JannikVikt: 83,1 kg Midja: 90 cm Fett: 16,5 % -2,5 kg -2,0 kg -0,8 kg -0,4 kg -2,7 kg -1,5 kgTotalt: 9,7 kg
PeterVikt: 80,1 kg Midja: 90 cm Fett: 16,5 % -3,2 kg -1,5 kg -1,4 kg -1,4 kg -1,1 kg -0,7 kgTotalt: 9,3 kg
MichaelVikt: 82,9 kg Midja: 101 cm Fett: 26,5 % -2,7 kg -2,2 kg -0,8 kg -1,9 kg -1,5 kg -2,7 kgTotalt: 11,8 kg
RichardVikt: 73,2 kg Midja: 90,5 cm Fett: 20,5 % -1,6 kg -0,8 kg -2,0 kg -1,0 kg -0,9 kg -0,5 kgTotalt: 6,8 kg
FrankVikt: 87,3 kg Midja: 86 cm Fett: 13,5 % -2,0 kg -1,2 kg -0,2 kg -1,3 kg -0,1 kg -1,2 kgTotalt: 6 kg

Läs också

Kanske är du nyfiken på ...

Vad är bäst med vinterträning?

Vi rekommenderar

Hittade du inte det du söker? Sök här: