Sex saker som du säkert känner igen om du tränar med din partner

Det finns många fördelar med att träna med sin partner – men det finns också några saker som kanske inte är fullt så bra!

8 september 2016 av Julie-Elsebeth Crone Johannesen

Ni kommer inte alls överens om vilka aktiviteter ni ska ägna er åt.

Och bara för att hon sade ja till bröstmuskelträning på måndagen, så innebär det inte nödvändigtvis att han ställer upp på pilates på torsdagen.

Den ena av er badar i svett, den andra har inte ens fått röda kinder.

Det finns knappast något som är lika irriterande som att träna med någon som inte ens ser ut att ta i, samtidigt som man själv kämpar för allt vad man är värd.

Ni är bägge rätt säkra på att den andra gör övningarna på fel sätt.

Hon tycker att han skakar för mycket i armarna trots att hon själv aldrig har haft ett par 36-kiloshantlar i händerna. Och han menar att hennes stretchövningar verkar onödiga och krångliga, även om han själv inte har nått ned till sina tår sedan dagisåren.

Han är säker på att hon jämför honom med muskelberget i crossfitlokalen

– och hon vägrar att träna i samma lokal som hon som verkar vara född helt utan fett på kroppen.

Ni föredrar att träna vid helt olika tidpunkter.

Han vill kanske helst äta en kraftig måltid innan styrkepasset, medan hon föredrar att äta en lätt måltid så hon inte känner sig tung och klumpig på löpbandet.

Ni försöker överbevisa varandra om olika saker

– t.ex. att om ni tar en lång promenad i stället, så gör det inget att ni hoppade över dagens träning.

Läs också

Kanske är du nyfiken på ...

Planerar du semesterresan efter träningsmöjligheterna?

Vi rekommenderar

Hittade du inte det du söker? Sök här: