© iStock

De 5 snabbaste tipsen för en vältränad kropp

Det är tufft att träna. Speciellt om du vill ha en vältränad kropp. Vi har hittat de 5 snabbaste tipsen för dig som inte vill lägga all tid på gymmet.

19 april 2017 av Anja Bruneskjold // I FORM

Om du inte vill lägga för mycket tid på gymmet för att få den kropp du drömmer om, så kolla in de här tipsen!

1. Drick vatten

Det är verkligen viktigt att du dricker mycket vatten innan dina måltider. Om du gärna vill få fram dina muskler, behöver du ta bort det fett som sitter utanpå dem. Ett enkelt sätt att tappa lite extra vikt är att dricka två glas vatten före varje måltid. Vatten lägger sig som en extra botten i magen. Och då finns det inte plats för lika mycket mat – och du undviker att äta för mycket.

2. Ät stark mat

Stark mat är känd för att öka förbränningen. Och blandningen av olika kryddor gör att du snabbare känner dig mätt. Återigen: du undviker att äta för mycket.

3. Visualisera dina muskler

Det låter kanske lite märkligt, men undersökningar visar att om du föreställer dig att du har större muskler medan du tränar, så anstränger du dig upp till 53 procent mer. Och då FÅR du faktiskt större muskler!

4. Sätt dig på en annan stol

Undersökningar visar att ju mer obekväm stolen du sitter på är, desto mer rör du på dig för att hitta en bekväm ställning. Och det får dig att förbränna fler kalorier. Du använder också några av dina största muskelgrupper varje gång du rör dig fram och tillbaka på stolen.

5. Använd en EMS-maskin

Det kan t ex vara ett bälte eller något annat som stimulerar dina muskler, utan att du gör något. Dessa “maskiner” har varit omdiskuterade så det är främst upp till var och en om man tycker att de fungerar eller inte. Här på redaktionen föredrar vi maskinerna på gymmet.

Läs också

Kanske är du nyfiken på ...

Gör du något extra för att bli fit till badsäsongen?

Vi rekommenderar

Hittade du inte det du söker? Sök här: