Fastnat i en löparfälla?
Fastnat i en löparfälla?

Är löpträning den enda typ av träning du ägnar dig åt? Då risker du att gå i någon av alla löparfällor som finns, och som kan leda till både skador, formdippar och motivationsbrist.

Test: Löptränar du rätt?

Allt för många löpare råkar ut för skador, motivationsbrist och formdippar. Men ofta kan man undvika dessa problem genom att göra små förändringar i sin löpträning. Testa dig själv här och se hur många löparfällor du riskerar att fastna i.

23 maj 2016

Löpträning är bra. Alltför ensidig löpträning är däremot inte lika bra.

Om du alltid följer samma sträcka, löper på samma underlag, i samma tempo – i samma löpskor. Ja, då kan du ligga i farozonen för att bli skadad, få motivationsbrist eller se formkurvan plana ut eller t.o.m. sjunka.

Gör vårt löpträningstest och se hur många av de vanligaste löparfällorna du har gått i. Och få förslag på vad du bör göra för att få ut mycket mer av din löpträning.

BÖRJA TESTET HÄR

Läs också

Kanske är du nyfiken på ...

Vem föredrar du att träna tillsammans med?

Vi rekommenderar

Hittade du inte det du söker? Sök här: