© Sigurd Høyer

Starthjälp: 11 bra löptips

Vi vet att det kan vara svårt att komma upp ur soffan och ut på vägarna. Se här hur du återfår motivationen och träningsglädjen.

22 januari 2014 av Peter Bollerup Andersen

Det här är en effektiv starthjälp för alla som sitter nedsjunkna i tevesoffan och inte orkar ge sig ut och löpträna under vinterhalvåret. För det kan vara svårt att ta sig i kragen när kalla vindar sveper in. Men har du ordning på dina mentala verktyg så har du stora chanser att besegra både soffa och busväder.

Här följer 11 bra tips för att återfå motivationen och komma i gång med löpträningen igen.

Locka dig själv Om det tar emot på allvar att träna ibland kan du locka dig själv med att du ska löpa tre kilometer – eller att det är okej att skippa intervallerna. När du sedan är ute och tränar kommer du att märka hur motivationen sakta men säkert kommer tillbaka. Som regel slutar det med ett träningspass där du löper mycket längre eller snabbare än du hade tänkt dig från början.

Se de resterande 10 bra tipsen på hur du tar dig ut ur vinterdvalan. De handlar bland annat om:

  • Löp med andra

  • Motionslopp

  • Träningsdagbok

  • Bra prylar

Läs också

Kanske är du nyfiken på ...

Vilken är din favoritfrukost?

Vi rekommenderar

Hittade du inte det du söker? Sök här: