Löftesgivaren Det här är ju helt fantastiskt! Varför började jag inte med det tidigare?!" © Pavel G.

Löftesgivaren

Löftesgivaren dyker upp på gymmet efter nyår full av motivation, men lägger kanske av att träna redan i februari.

13 januari 2015

Kännetecken: Vid årsskiftet är det som bekant många som lovar sig själva att ändra livsstil – och den här typen har bestämt sig för att i år ska det äntligen lyckas! Hon dyker glatt upp i splitter nya kläder och är full av träningslust. Faktiskt förundrar hon sig över att hon inte har gjort det förr – för det är ju inga problem att hinna med att träna om man verkligen vill.

De trogna gymbesökarna vet dock hur det kommer att se ut i februari: då har de flesta som avgett nyårslöften försvunnit och köerna vid träningsmaskinerna är som bortblåsta.

Fallgropar: Många som skaffar gymkort i början av året använder aldrig sina kort. Risken är alltså stor att gymkortet hamnar i byrålådan.

Ett gott råd: Variation är nyckeln för att orka fortsätta träna. Om det tar emot att träna bör man byta övningar regelbundet, delta i gruppträningspass och/eller skaffa sig en träningskompis. Få massor av tips om träning.

Läs också

Kanske är du nyfiken på ...

Vad är bäst med vinterträning?

Vi rekommenderar

Hittade du inte det du söker? Sök här: