© Colourbox

Fotboll och handboll

Stretchning före träning?Ja, för idrotter med många explosiva rörelser – t.ex. snabba riktningsförändringar och snabba ryck, har du nytta av att vara smidig. Det gäller oavsett vilken nivå du befi nner dig på. Stretchning efteråt?Nej, det är inte nödvändigt eftersom träningsvärken inte kommer att försvinna. PrioriteringFöre träning är det viktigt att stretcha ljumskarna, framlåren, baklåren, vaderna och höftböjarna. Bröstet och axlarna är även viktiga för handbollsspelare.

3 februari 2011

Stretchning före träning? Ja, för idrotter med många explosiva rörelser – t.ex. snabba riktningsförändringar och snabba ryck, har du nytta av att vara smidig. Det gäller oavsett vilken nivå du befi nner dig på.

Stretchning efteråt? Nej, det är inte nödvändigt eftersom träningsvärken inte kommer att försvinna.

Prioritering Före träning är det viktigt att stretcha ljumskarna, framlåren, baklåren, vaderna och höftböjarna. Bröstet och axlarna är även viktiga för handbollsspelare.

Läs också

Kanske är du nyfiken på ...

Vilken är din favoritfrukost?

Vi rekommenderar

Hittade du inte det du söker? Sök här: