TÄNK PÅ: Se till att hålla kroppen helt rak. Vinkla armbågarna bakåt – inte åt sidan – när du sänker kroppen. © Valling.com

Crossfit-skolan: Armhävningar video

Crossfit-skolan video: Armhävningar tränar bröst, armar och mage.

19 februari 2015 av Frederik Aegidius & Jesper U. Larsen.

Så gör du crossfit-övningen på rätt sätt:

1. Ligg med näsan mot golvet med raka armar. Tåspetsarna ska vara i golvet och vara riktade bakåt. Placera händerna under axlarna eller lite bredare isär. Spänn magen och rumpan och se till att det blir en rak linje från fötterna upp till nacken. Om du väljer att göra övningen på knäna – vilket är lättare – ska du lyfta fötterna från golvet och ta stöd på knäna.

2. Böj i armbågarna och sänk kroppen mot golvet.

3. Gå så djupt ned att bröstkorgen nuddar golvet innan du pressar dig upp med raka armar igen.

Tempo: Kontrollerat ned, explosivt upp.

Öka antalet med 1 per minut!

Du tränar: Bröst, armar och mage.

Läs också

Kanske är du nyfiken på ...

Vilken är din favoritfrukost?

Vi rekommenderar

Hittade du inte det du söker? Sök här: