Sätt upp ett mål

I Garmin Connect finns ett inbyggt motivationsverktyg som kan användas för att t.ex. sätta upp ett mål.

6 september 2010

Genom att sätta upp ett mål så blir du mer motiverad att träna. Det kan du göra med Garmin Connect. Målet kan vara att löpa en viss distans, förbränna en viss mängd kalorier, träna under en viss period eller träna x antal dagar i veckan. Det går alltså att skräddarsy ett mål så att det passar just dig och din aktuella träningsmotivation.

Det är relativt lätt att sätta upp ett mål. I det här exemplet har vi satt upp målet att löpa tre mil totalt under en vecka. Så här ser det ut.

  • Klicka på träningsmål högt uppe på skärmen. Tryck därefter på texten Skapa ett nytt träningsmål.

  • Därefter dyker måldialogrutan upp. Vid Målnamn skriver du: 30 km på en vecka. I Aktivitetstyp ställer vi in på Alla aktivitetstyper. Måltyp ändrar vi till Distans och i Vilket är ditt träningsmål? skriver vi 30.

  • Välj 7-dagarsperiod i rutan vid texten Mätt under och sedan ett passande startdatum.

  • Om du vill att andra ska kunna se hur det går för dig kan du ändra Privat i Sekretess till Offentlig. Om du ändrar ditt mål till offentlig kan alla Garmin-användare följa dig.

  • Tryck därefter på Spara så blir mätvärdet 0 % på skärmen. Allt eftersom du synkroniserar dina träningsrundor med Garmin Connect, kommer du att se hur procentvärdet ökar. När du når målet så blir stapeln guldfärgad!

Tänk på

Med Garmin FR 405 eller FR 310XT kan man ladda upp målet till klockan och följa utvecklingen ute på sträckan. Det görs genom att man väljer Skicka till enhet. Det fungerar dock inte med FR 305.

Läs också

Kanske är du nyfiken på ...

Vilken är din favoritfrukost?

Vi rekommenderar

Hittade du inte det du söker? Sök här: