© Colourbox

Quinoa i stället för råris

Vinst: + 46 % protein Sydamerikanska quinoafrön är ett perfekt alternativ till ris och får det nyttiga fullkornsriset att blekna i jämförelse. Proteininnehållet är inte bara högre; kvaliteten är också bättre. Näringsinnehåll per 100 gram: Energi: 370 kcal. Protein: 13,1 gram. Fett: 5,8 gram. Kolhydrat: 68,9 gram. Bonus: Fröna är fulla med nyttigheter som t.ex. nyttiga växtoljor, fibrer och en rad olika vitaminer och mineraler. Tips: Använd quinoa i sallader och som tillbehör till kött och grönt.

Vinst: + 46 % protein

Sydamerikanska quinoafrön är ett perfekt alternativ till ris och får det nyttiga fullkornsriset att blekna i jämförelse. Proteininnehållet är inte bara högre; kvaliteten är också bättre.

Näringsinnehåll per 100 gram: Energi: 370 kcal Protein: 13,1 gram Fett: 5,8 gram Kolhydrat: 68,9 gram

Bonus: Fröna är fulla med nyttigheter som t.ex. nyttiga växtoljor, fibrer och en rad olika vitaminer och mineraler.

Tips: Använd quinoa i sallader och som tillbehör till kött och grönt.

Läs också

Kanske är du nyfiken på ...

Vad är bäst med vinterträning?

Vi rekommenderar

Hittade du inte det du söker? Sök här: