Parmesanost i stället för fetaost

Vinst: + 75 % proteinDen torra osten innehåller stora mängder protein och är också relativt fettsnål. Parmesan kan dessutom användas som smaksättare i många maträtter.Näringsinnehåll per 100 g:Energi: 354 kcalProtein: 33,6 gramFett: 24,1 gramKolhydrat: 1,5 gramBonus: Man får även i sig rätt så mycket kalcium som, förutom att stärka skelettet, också har betydelse för musklernas smidighet och funktion.

Vinst: + 75 % protein

Den torra osten innehåller stora mängder protein och är också relativt fettsnål. Parmesan kan dessutom användas som smaksättare i många maträtter.

Näringsinnehåll per 100 g: Energi: 354 kcal Protein: 33,6 gram Fett: 24,1 gram Kolhydrat: 1,5 gram

Bonus: Man får även i sig rätt så mycket kalcium som, förutom att stärka skelettet, också har betydelse för musklernas smidighet och funktion.

Tips: Använd parmesan i salladen. Det gör inte bara att proteininnehållet ökar; det gör även att man får mer vitaminer via grönsakerna.

Läs också

Kanske är du nyfiken på ...

Vem föredrar du att träna tillsammans med?

Vi rekommenderar

Hittade du inte det du söker? Sök här: