Parmesanost i stället för fetaost

Vinst: + 75 % proteinDen torra osten innehåller stora mängder protein och är också relativt fettsnål. Parmesan kan dessutom användas som smaksättare i många maträtter.Näringsinnehåll per 100 g:Energi: 354 kcalProtein: 33,6 gramFett: 24,1 gramKolhydrat: 1,5 gramBonus: Man får även i sig rätt så mycket kalcium som, förutom att stärka skelettet, också har betydelse för musklernas smidighet och funktion.

Vinst: + 75 % protein

Den torra osten innehåller stora mängder protein och är också relativt fettsnål. Parmesan kan dessutom användas som smaksättare i många maträtter.

Näringsinnehåll per 100 g: Energi: 354 kcal Protein: 33,6 gram Fett: 24,1 gram Kolhydrat: 1,5 gram

Bonus: Man får även i sig rätt så mycket kalcium som, förutom att stärka skelettet, också har betydelse för musklernas smidighet och funktion.

Tips: Använd parmesan i salladen. Det gör inte bara att proteininnehållet ökar; det gör även att man får mer vitaminer via grönsakerna.

Kanske är du nyfiken på ...

Läs också

Vi rekommenderar

Hittade du inte det du söker? Sök här: