Linser i stället för bruna bönor

Vinst: + 40 % proteinTorkade linser är ett bra alternativ till torkade bönor. De behöver inte ligga i blöt under natten för att kunna användas och innehåller mer protein än bönorna.Näringsinnehåll per 100 g:Energi: 338 kcalProtein: 25,1 gramFett: 2,0 gramKolhydrat: 60,1 gramBonus: Långsamma kolhydrater, matmältningsfrämjande kostfibrer och en rad olika vitaminer och mine raler. Linserna är därför ett bra komplement till kött och fullkorn.

Vinst: + 40 % protein

Torkade linser är ett bra alternativ till torkade bönor. De behöver inte ligga i blöt under natten för att kunna användas och innehåller mer protein än bönorna.

Näringsinnehåll per 100 g: Energi: 338 kcal Protein: 25,1 gram Fett: 2,0 gram Kolhydrat: 60,1 gram

Bonus: Långsamma kolhydrater, matmältningsfrämjande kostfibrer och en rad olika vitaminer och mine raler. Linserna är därför ett bra komplement till kött och fullkorn.

Tips: Väljer man linser istället för ris eller pasta får man en maträtt med mer protein och färre kalorier.

Läs också

Kanske är du nyfiken på ...

Gör du något extra för att bli fit till badsäsongen?

Vi rekommenderar

Hittade du inte det du söker? Sök här: