Kyckling i stället för skinka

Vinst: + 12 % proteinKycklingen ger extra mycket protein, samtidigt som fettinnehållet är relativt lågt jämfört med skinka. Och ännu lägre blir det om skinnet tas bort.Näringsinnehåll per 100 g:Energi: 113 kcalProtein: 20,6 gramFett: 3,2 gramKolhydrat: 0,4 gramBonus: Kycklingens låga fettinnehåll utgörs främst av nyttigt fett till skillnad mot t.ex. skinka, som framför allt innehåller onyttigt mättat fett.

Vinst: + 12 % protein

Kycklingen ger extra mycket protein, samtidigt som fettinnehållet är relativt lågt jämfört med skinka. Och ännu lägre blir det om skinnet tas bort.

Näringsinnehåll per 100 g: Energi: 113 kcal Protein: 20,6 gram Fett: 3,2 gram Kolhydrat: 0,4 gram

Bonus: Kycklingens låga fettinnehåll utgörs främst av nyttigt fett till skillnad mot t.ex. skinka, som framför allt innehåller onyttigt mättat fett.

Tips: Man kan även göra sitt eget nyttiga kycklingpålägg genom att grilla ett kycklingbröst och skära det i tunna skivor.

Läs också

Kanske är du nyfiken på ...

Planerar du semesterresan efter träningsmöjligheterna?

Vi rekommenderar

Hittade du inte det du söker? Sök här: