Krabbklor i stället för räkor

Vinst: + 40 % proteinHavets skaldjur innehåller protein av bästa sort, och krabbklorna är en av de allra bästa proteinkällorna. På plussidan ska också nämnas att fettinnehållet är mycket lågt.Näringsinnehåll per 100 gram:Energi: 113 kcalProtein: 22,9 gramFett: 1,8 gramKolhydrat: 1,1 gramBonus: Starka antioxidanter som t.ex. selen och E-vitamin kompletterar de omega-3-fettsyror, som både är bra för cirkulationssystemet och för att förebygga överbelastningsskador.

18 maj 2010

Vinst: + 40 % protein

Havets skaldjur innehåller protein av bästa sort, och krabbklorna är en av de allra bästa proteinkällorna. På plussidan ska också nämnas att fettinnehållet är mycket lågt.

Näringsinnehåll per 100 gram: Energi: 113 kcal Protein: 22,9 gram Fett: 1,8 gram Kolhydrat: 1,1 gram

Bonus: Starka antioxidanter som t.ex. selen och E-vitamin kompletterar de omega-3-fettsyror, som både är bra för cirkulationssystemet och för att förebygga överbelastningsskador.

Tips: Lägg krabbklorna i vatten, tillsätt salt och dill. Kokas 20 min. (stora klor) resp. 15 min. (små).

Läs också

Kanske är du nyfiken på ...

Planerar du semesterresan efter träningsmöjligheterna?

Vi rekommenderar

Hittade du inte det du söker? Sök här: