© Colourbox

Du hoppar över frukosten och mellanmålen

KonsekvensHoppar du över frukosten så ökar risken för att du äter mer senare under dagen. Då äter du fler kalorier än om du hade ätit frukost. Slarv med frukosten/ mellanmålen ökar också suget efter en snabb sockerkick när kroppen förr eller senare reagerar på den låga energinivån. LösningDu ska äta en rejäl, nyttig lunch och flera bra mellanmål. Avsätt tid för kostprojektet i din kalender. När du skriver ner det är det lättare att följa. Försök styra vad du ska äta. Och tar du med mat hemifrån har du ju lunchen fixad. Bonustips

22 september 2011

Konsekvens Hoppar du över frukosten så ökar risken för att du äter mer senare under dagen. Då äter du fler kalorier än om du hade ätit frukost. Slarv med frukosten/ mellanmålen ökar också suget efter en snabb sockerkick när kroppen förr eller senare reagerar på den låga energinivån.

Lösning Du ska äta en rejäl, nyttig lunch och flera bra mellanmål. Avsätt tid för kostprojektet i din kalender. När du skriver ner det är det lättare att följa. Försök styra vad du ska äta. Och tar du med mat hemifrån har du ju lunchen fixad.

Bonustips Förbered dina mellanmål. Skala t.ex. några morötter, så att du inte hamnar i godiskiosken.

Läs också

Kanske är du nyfiken på ...

Vad är bäst med vinterträning?

Vi rekommenderar

Hittade du inte det du söker? Sök här: