Läs också

Par promenerar i skogen

Gå dig stark

© Colourbox

Du hoppar över frukosten

KonsekvensSkippar du frukosten får du en mer instabil blodsockernivå, vilket ökar risken för att du äter mer senare under dagen. Rent allmänt underlättar regelbundna måltider under dagen kontrollen av det totala matintaget – och därmed även kontrollen över din vikt. LösningSkippar du frukosten ofta bör du analysera anledningen. Är det för att du inte känner att du hinner äta? Är det för att du inte känner dig hungrig? Är det för att du inte har hittat någon frukost som du gillar? När du har koll på orsakerna är det lättare att skrida till handling.

22 september 2011

Konsekvens Skippar du frukosten får du en mer instabil blodsockernivå, vilket ökar risken för att du äter mer senare under dagen. Rent allmänt underlättar regelbundna måltider under dagen kontrollen av det totala matintaget – och därmed även kontrollen över din vikt.

Lösning Skippar du frukosten ofta bör du analysera anledningen. Är det för att du inte känner att du hinner äta? Är det för att du inte känner dig hungrig? Är det för att du inte har hittat någon frukost som du gillar? När du har koll på orsakerna är det lättare att skrida till handling.

Bonustips Välj t.ex. naturell yoghurt i stället för sockersötad dito, och ersätt sockret på dina havregryn med russin etc.

Läs också

Kanske är du nyfiken på ...

Vilken är din favoritfrukost?

Vi rekommenderar

Hittade du inte det du söker? Sök här: